Παρουσιάσεις και Επαναληπτικά μαθημάτων (Γ΄ και Δ΄):

30 Απριλίου 2012

Το Βιβλίο της Γης

Ξεφυλλίστε και διαβάστε το βιβλίο

Πηγή πληροφόρησης : 3ο Δημ. Σχολείο Μεγάρων

Ο Μάης με τα στεφάνια



Ο Μάης είναι ο τελευταίος και ομορφότερος μήνας της Άνοιξης. Η πρώτη μέρα του Μαΐου είναι μέρα γιορτής των λουλουδιών για την Ευρώπη και άλλες χώρες. 
Τη γιορτάζουμε μαζεύοντας λουλούδια από τα χωράφια και φτιάχνοντας στεφάνια από πολύχρωμα λουλούδια, που τα κρεμάμε στις εξώπορτες των σπιτιών μας. 

Η γιορτή αυτή έχει την προέλευση της από τα αρχαία Αδώνεια, σειρά γιορτών που γίνονται για να τιμηθεί η αναγέννηση της φύσης.
Όμως η πρωτομαγιά εκτός από γιορτή των λουλουδιών είναι και γιορτή των εργαζομένων.
Την 1 Μαΐου του 1896 μια απεργία στο Σικάγο έγινε αφορμή για να καθιερωθεί και ως γιορτή των εργαζομένων. 
Το βασικό τους αίτημα ήταν:


 
                     



Δυστυχώς αυτή η εξέγερση, όπως και παρόμοιες απεργίες στην πατρίδα μας, βάφτηκαν με το αίμα των απεργών. Τελικά πέτυχαν να καθιερωθεί η οχτάωρη εργασία για τους εργαζομένους. Αυτή όμως η κινητοποίηση φανέρωσε τη δύναμη του λαού, που διεκδικεί δίκαια αιτήματα. Γιατί ακόμα και τότε που είχαν ν΄ αντιμετωπίσουν τόσα εμπόδια κατάφεραν να πετύχουν το σκοπό τους.
Σήμερα η Πρωτομαγιά είναι συνώνυμη με την Παγκόσμια Μέρα των Εργατών, τιμούνται δηλαδή οι αγώνες των εργατών . 

26 Απριλίου 2012

Είμαστε παιδιά και έχουμε δικαιώματα - Σχεδιάγραμμα μαθήματος και δραστηριότητες

Δραστηριότητες 
Τα παιδιά έχουν δικαιώματα που προστατεύονται από τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού. Δυστυχώς όμως πολλές φορές τα παιδιά στερούνται αυτά τους τα δικαιώματα. Μπορείς να σκεφτείς τέτοιες περιπτώσεις; 

Μάθε για τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού από τη σελίδα της UnicefΚάνε κλικ εδώ.


Φυλλάδιο για παιδιά δημοτικού από τον Συνήγορο του Πολίτη. 

  • Τα δικαιώματα του παιδιού (Πρόγραμμα αγωγής & υγείας 3ου γυμνασίου Ηρακλείου Κρήτης - Εργασία μαθητών Γ' γυμνασίου) 


    Αν όλα τα παιδιά της Γης... 
    Καλοκαιρινή εκδήλωση 5ου Δημοτικού Ρέντη (Ιούνιος 2009)

Το επίθετο ο πολύς, η πολλή, το πολύ




Προσοχή στην ορθογραφία !
  •  Η μοναδική περίπτωση που το επίθετο χρειάζεται 2 λλ και η είναι όταν ακολουθεί θηλυκό ουσιαστικό
  •  Σε όλους τους πληθυντικούς το επίθετο γράφεται με 2 λλ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, καθώς και όταν ακολουθεί επίθετο, βάζουμε 1 λ και υ.

Πρόσεχε επίσης :
Για να ξεχωρίσεις πότε είναι επίθετο και πότε επίρρημα, να θυμάσαι ότι:

Όταν το πολύ βρίσκεται μπροστά από ουσιαστικό, είναι επίθετο.
Π. χ. Έκανε πολύ θόρυβο.

Όταν βρίσκεται μπροστά από επίρρημα ή από επίθετο, είναι επίρρημα και σχηματίζει μαζί με το επίθετο ή το επίρρημα τον υπερθετικό βαθμό τους.
Π. χ. Η έκθεση ήταν πολύ καλή.

Επίσης επίρρημα είναι και όταν συνοδεύει ρήμα.
Π. χ. Μου αρέσει πολύ το φαγητό και έφαγα πάρα πολύ.



Άσκηση 1η
Εξάσκηση στη χρήση του πολύς-πολλή-πολύ και στο επίθετο πολύ...


Άσκηση 2η 

Άσκηση 3η 
Βρες τα λάθη, κάνε κλικ πάνω τους και διόρθωσέ τα ...


Άσκηση 4η 

    Νεολιθική εποχή στην Ελλάδα - Σχεδιάγραμμα μαθήματος


    25 Απριλίου 2012

    Η νεολιθική εποχή στην Ελλάδα

    Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν με τις ανασκαφές τους πολλούς νεολιθικούς οικι­σμούς στην Ελλάδα.
    gr_nl.gif (68271 bytes)
    Οι οικισμοί στην Ελλάδα
    Αφού μελέτησαν αυτά που βρήκαν, έμαθαν πολλά για τη ζωή και την ιστορία αυτών των ανθρώπων.Οι πιο σπουδαίοι οικισμοί είναι το Σέσκλο και το Διμήνι στη Θεσσαλία, κοντά στο Βόλο,και η Χοιροκοιτία στην Κύπρο
    Το Σέσκλο ήταν χτισμένο πάνω σε λόφο, ανάμεσα σε δυο ρέματα, και είχε πενήντα σπίτια


    Το Διμήνι χτίστηκε πάνω σ' ένα χαμηλό λόφο κοντά στη θάλασσα. Γύρω του απλωνόταν μια μεγάλη πεδιάδα που την πότιζε ένα ποτάμι με άφθονο νερό. Πιο πέρα ήταν το βουνό Πήλιο με τα δάση του.
                                  

    Και οι δυο οικισμοί είχαν τείχη γύρω γύρω, για να προφυλάσσονται οι κάτοικοι. Οι κάτοικοι των οικισμών αυτών δημιούργησαν ένα σημαντικό πολιτισμό που ανήκε στη νεολιθική εποχή.
    Χοιροκοιτία
    Khirokitia1.jpg

    Νεολιθικός Πολιτισμός (Βίντεο 30')

    Νεολιθικά ειδώλια στην Ελλάδα (Βίντεο 10')

    Παλαιολιθική εποχή

    Για να δούμε τι θυμάσαι από το προηγούμενο μάθημα της Ιστορίας... Προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις:
    1. Τι συνέβη όταν ανέβηκε η θερμοκρασία της γης;
    2. Με ποιους νέους τρόπους τρέφονταν οι άνθρωποι;
    3. Τι γνωρίζεις για τους πρώτους οικισμούς;
    4. Πώς καλυτέρευσαν οι άνθρωποι τη ζωή τους; Τι νέα αντικείμενα δημιούργησαν;
    5. Τι γνωρίζεις για την τέχνη και την θρησκεία εκείνης της εποχής;
    6. Ποιες νέες (τρεις) ιδιότητες απόκτησαν οι άνθρωποι στη νεολιθική εποχή;

    Άσκηση εμπέδωσης 
    Προσπάθησε να κάνεις την παρακάτω άσκηση κλικ εδώ

    Η άσκηση από τον εκπ/κό  Διαμαντή Χαράλαμπο

    24 Απριλίου 2012

    Αριθμοί μέχρι το 7.000, Μέτρηση μάζας, Παζλ, πλακόστρωτα, μωσαϊκά...

    44. Προβλήματα
    1.  Για να λύσεις ένα πρόβλημα, πρέπει αρχικά να διαβάζεις με πολύ προσοχή την εκφώνησή του.
    2. Έπειτα πρέπει να σημειώνεις αυτά που σου δίνει το πρόβλημα (δηλαδή αυτά που γνωρίζεις) και αυτά που δε γνωρίζεις (δηλαδή αυτά που ψάχνεις να βρεις).
    3. Μετά προσπαθείς να καταλάβεις με ποια ή ποιες πράξεις θα οδηγηθείς σε αυτά που ψάχνεις χρησιμοποιώντας αυτό που ξέρεις.

    Παράδειγμα:
    Ο μισθός του κύριου Κώστα ήταν 1.275 ευρώ. Ο διευθυντής της εταιρείας στην οποία εργάζεται του έκανε αύξηση κι έτσι ο μισθός του είναι τώρα 1.420 ευρώ. Πόσα ευρώ ήταν η αύξηση;

    Γνωρίζω:
    Πόσα ευρώ έπαιρνε ο κύριος Κώστας πριν την αύξηση (1.275)
    Πόσα ευρώ παίρνει ο κύριος Κώστας μετά την αύξηση (1.420)
    Ψάχνω: Πόσα ευρώ ήταν η αύξηση.
    Λύση:




    Θα βρω πόσα ευρώ ήταν η αύξηση αν αφαιρέσω από τα χρήματα που παίρνει τώρα τα χρήματα που έπαιρνε παλιά. Δηλαδή: 1.420-1.275
    εικόνα
    Απάντηση:Η αύξηση τουμισθού του κύριου Κώστα ήταν 145 ευρώ.

    Κυριολεξία και Μεταφορά - Τα ταξίδια του παππού μου

    Κυριολεξία
    Όταν οι λέξεις μιας πρότασης χρησιμοποιούνται με την πραγματική τους σημασία, τότε έχουμε κυριολεξία.
    Μεταφορά
    Όταν όμως οι λέξεις δε χρησιμοποιούνται με την πραγματική τους σημασία, αλλά αποδίδουν μια διαφορετική ιδιότητα, που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, τότε έχουμε μεταφορά.
    Π.χ.:
    Κυριολεξία
    Μεταφορά
    Μέθυσε από το πολύ κρασί.
    Μέθυσε από ευτυχία.
    Αγόρασε ένα χρυσό δαχτυλίδι.
    Η Όλγα έχει χρυσή καρδιά.
                                
    Άσκησεις :
    Μεταφορά, παρομοίωση, κυριολεξία κλικ εδώ
                                                                             κλικ εδώ


    Χωρίζω τις παρακάτω φράσεις :

    Χρυσό σκουλαρίκι, γλυκιά καραμέλα, σιδερένια πόρτα, σκληρό χαρτόνι, σκληρή κριτική, χρυσός άνθρωπος, γλυκό μωρό, σιδερένια θέληση, νόστιμα γεμιστά, νόστιμο κορίτσι, μαύρη ζωή ,πικρός καφές, πικρή ζωή, μαύρη μπλούζα,
    ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ
    ΜΕΤΑΦΟΡΑ










    Ρήματα σε -άβω - Τα ταξίδια του παππού μου

    Τα ρήματα που τελειώνουν σε -άβω γράφονται με β
    Π.χ.:
    ράβω
    ανάβω
    σκάβω
    θάβω
    Εξαιρέσεις
    Εξαιρούνται και γράφονται με -αυ τα:
    παύω
    αναπαύω
    καταπαύω
    απολαύω.


    Νεολιθική εποχή

    Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος
    Αργότερα έπεσαν πολύ δυνατές βροχές και οι πάγοι έλιωσαν. Η θερμοκρασία ανέβηκε. Η γη ζεστάθηκε και γέμισε φυτά.
    Οι άνθρωποι, παρατηρώντας τη φύση, έμαθαν πότε φύ­τρωναν τα φυτά και πότε έκαναν τους καρπούς τους. Άρχισαν να καλλιεργούν οι ίδιοι διά­φορα φυτά, δημητριακά και όσπρια, κοντά σε μέρη που υπήρχε νερό, κι έγιναν γεωργοί.
    Εξημέρωσαν και μερικά ζώα, όπως το σκύλο, που τους βοηθούσε στο κυνήγι, το πρό­βατο, την κατσίκα και το βόδι, που τους έδιναν το γάλα, το μαλλί, το κρέας και το δέρμα τους. Έτσι έγιναν κτηνοτρόφοι.
    Δεν χρειαζόταν πια να τριγυρνούν από τόπο σε τόπο για να βρουν την τροφή τους. Την παρήγαγαν μόνοι τους. Κοντά στα χωράφια τους έφτιαξαν τα σπίτια τους, με δέρ­ματα ζώων και κλαδιά στην αρχή κι αργότερα με κορμούς μικρών δέντρων.




    Πολλοί μαζί ένιωθαν μεγαλύτερη ασφάλεια. Γι' αυτό έφτιαξαν τα σπίτια τους το ένα κοντά στο άλλο, έχτισαν γύρω γύρω τείχη και τον πιο γενναίο τον έκαναν αρχηγό τους. Έτσι σχηματί­στηκαν τα πρώτα χωριά, οι πρώτοι οικισμοί και άρχισε μια καινούργια εποχή, που ονο­μάζεται νεολιθική.

    Αυτή την εποχή οι άνθρωποι καλυτέρευσαν πολύ τη ζωή τους. Έφτιαξαν πιο τέλεια εργαλεία και όπλα, όπως δρεπάνια, βελόνες, αγκίστρια, μαχαίρια και δόρατα.



     
    Έμαθαν να πλάθουν τον πηλό με τα χέρια τους και να φτιάχνουν αγγεία, για να αποθηκεύουν τα προϊόντα τους, να μαγειρεύουν, να τρώνε και να πίνουν.
    Έμαθαν να γνέθουν το μαλλί των προβάτων, να το κάνουν νήμα, να το υφαίνουν και να φτιάχνουν ρούχα. Έτσι, σιγά σιγά, έγιναν τεχνίτες.
    Προόδευσαν και στις τέχνες. Τους άρεσαν τα στολίδια κι έφτιαχναν κοσμήματα με χρωματιστές πέτρες και κοχύλια. Τα αγγεία τους ήθελαν να είναι όμορφα, γι' αυτό τους έδιναν ωραία σχήματα και τα ζωγράφιζαν με διάφορα σχέδια. Έφτιαχναν και μικρά αγαλ­ματάκια από πηλό και πέτρα, τα ειδώλια.
          

    Αυτά παριστάνουν μια γυναίκα που εγκυμονεί. Είναι η πρώτη θεότητα που λάτρεψαν, η θεά της γονιμότητας.


                  

       
    Πληροφορίες για την Nεολιθική εποχή  μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού

    Νεολιθική εποχή - Παρουσίαση

    Νεολιθική εποχή - Σχεδιάγραμμα μαθήματος


    23 Απριλίου 2012

    Παλαιολιθική εποχή


    Για να δούμε τι θυμάσαι από το προηγούμενο μάθημα της Ιστορίας... Προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις :

    1. Πώς ήταν η γη πριν από εκατομμύρια χρόνια και πώς διαμορφώθηκε σταδιακά;
    2. Τι γνωρίζεις για την τροφή των πρωτόγονων ανθρώπων;
    3. Ποια ήταν τα πρώτα εργαλεία των ανθρώπων και πώς τα χρησιμοποιούσαν;
    4. Τι συνέβη όταν μειώθηκε η θερμοκρασία της γης;
    5. Τι έκαναν οι άνθρωποι για να επιβιώσουν;
    6. Τι καινούρια εργαλεία δημιούργησαν και πώς τα χρησιμοποιούσαν;
    7. Τι ήταν οι άνθρωποι στην παλαιολιθική εποχή;
    8. Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στο σπήλαιο των Πετραλώνων;

    Παλαιολιθική εποχή : Α. Όταν ο άνθρωπος ήταν τροφοσυλλέκτης - Άσκηση εμπέδωσης (HotPotatoes)

    Συμπλήρωσε τα κενά... Πρόσεχε γιατί ο χρόνος "τρέχει" ! (κλικ πάνω στην εικόνα)

    Παλαιολοθική εποχή : Β. Όταν ο άνθρωπος έγινε κυνηγός - Άσκηση εμπέδωσης (HotPotatoes)


    Συμπλήρωσε τα κενά... Πρόσεχε γιατί ο χρόνος "τρέχει" ! (κλικ πάνω στην εικόνα) 

    Δείτε επίσης :

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό!

    Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό! on PhotoPeach

    Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων!

    Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων! on PhotoPeach

    Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς!

    Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς! on PhotoPeach

    Τα απίθανα τριτάκια στο Δισπηλιό !

    Τα απίθανα τριτάκια στο νεολιθικό οικισμό του Δισπηλιού στη λίμνη της Καστοριάς (8-6-2012) on PhotoPeach

    Τα απίθανα τριτάκια παίζουν Καραγκιόζη!

    O Καραγκιόζης και η κυρά Παχυσαρκία on PhotoPeach