Παρουσιάσεις και Επαναληπτικά μαθημάτων (Γ΄ και Δ΄):

24 Δεκεμβρίου 2011

Ευχές

Τα απίθανα τρίτακια σας εύχονται...

Παρουσίαση οικολογικής ιστορίας

Βλέπουν τα σκουπίδια όνειρα; Ο Γυαλένιος, η εφημεριδούλα, οι φιάλες, οι κούτες, κάνουν γιορτή. Το όνειρο αρχίζει...
Διάβασε το παραμύθι του ΚΠΕ Καλαμάτας
(κάνε κλικ πάνω στην εικόνα)

23 Δεκεμβρίου 2011

Μαθαίνω για τη ζωή των σκουπιδιών

Ξέρεις πόσο χρόνο χρειάζεται η φύση για να αποσυνθέσει τα σκουπίδια μας;

Υλικό/Αντικείμενο
Χρόνος Αποσύνθεσης
Χαρτί/Εφημερίδα
2-4 εβδομάδες
Φλούδες πορτοκαλιού/μπανάνας
2-5 εβδομάδες
Φύλλα φυτών
1-3 μήνες
Βαμβακερό ύφασμα
1-5 μήνες
Σχοινί
3-14 μήνες
Ραβδί από μπαμπού
1-3 χρόνια
Μάλλινο ύφασμα
1 χρόνος
Αποτσίγαρα
1-5 χρόνια
Χαρτί με επίστρωση πλαστικού
5 χρόνια
Πλαστική σακούλα
10-20 χρόνια
Πάνα μωρού
10-20 χρόνια
Πλαστικό ποτήρι
250 χρόνια
Πλαστικό μπουκάλι
> 450 χρόνια
Υλικά από νάιλον
30-40 χρόνια
Αλουμινένια κουτιά
80-500 χρόνια
Τενεκεδάκι κονσέρβας
100 χρόνια
Γυαλί
άγνωστο > 500 χρόνια

22 Δεκεμβρίου 2011

Επανάληψη προσθέσεις και αφαιρέσεις

Πάτα start, διάλεξε προσθέσεις (Addition) ή αφαιρέσεις (Subtraction) και μετά πόσες ερωτήσεις θέλεις (25 ή 50) και άρχισε τις πράξεις ! κλικ πάνω στην εικόνα

Ο Jim πηγαίνει για ψάρεμα

Βοήθα τον Jim να πιάσει ψάρια !
 Κάνε κλικ πάνω στην εικόνα για να θυμηθούμε ξανά την προπαίδεια...

21 Δεκεμβρίου 2011

Χειροτεχνίες - κατασκευές

Οι μαθητές παίρνουν τη θέση του Άργου και κατασκευάζουν την "Άργώ"...








Μπράβο...  Τατιάνα, Ελευθερία, Σάββα, Νεφέλη, Δήμητρα, Τάσο και  Δέσποινα Κ.  !
Συγχαρητήρια σ' όλα τα παιδιά για τις πολύ καλές χειροτεχνίες τους ! !

Χειροτεχνίες - κατασκευές

Οι μαθητές παίρνουν τη θέση του Άργου και κατασκευάζουν την "Άργώ"...








Μπράβο...  Γιάννη, Σοφία, Κωνσταντίνα, Αντώνη, Βαγγέλη, Δέσποινα Δ.  και  Λευτέρη Σ. !
Συγχαρητήρια σ' όλα τα παιδιά για τις πολύ καλές χειροτεχνίες τους ! !

Ασφαλώς Κυκλοφορώ

Κυκλοφορούμε με ασφάλεια -Σχεδιάγραμμα μαθήματος

20 Δεκεμβρίου 2011

Ο Πελίας δίνει το θρόνο στον Ιάσονα

Η Αργοναυτική εκστρατεία - Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Η Αργοναυτική εκστρατεία


Ο Φινέας λοιπόν συμβούλευσε τους Αργοναύτες να αφήσουν πρώτα ένα περιστέρι να περάσει ανάμεσα, από τις Συμπληγάδες. Αν περνούσε αυτό θα περνούσε και η Αργώ, όπως και έγινε. Οι βράχοι έκλεισαν πίσω από το περιστέρι, που έχασε μόνο κάποια φτερά της ουράς του, και όταν ξανάνοιξαν, η «Αργώ» πέρασε με τους Αργοναύτες να κωπηλατούν με όλη τους τη δύναμη. Από τότε, οι δύο βράχοι ακινητοποιήθηκαν.
Η Αργώ πέρασε λοιπόν από τις Συμπληγάδες πέτρες με τη βοήθεια της Ήρας κι έφτασε στην Κολχίδα. Εκεί ο Ιάσονας ζήτησε από τον Αιήτη το χρυσόμαλλο δέρας όμως ο βασιλιάς Αιήτης ζήτησε από τον Ιάσονα να κάνει κάποιους άθλους. Μετά υποσχέθηκε ότι θα του δώσει το χρυσόμαλλο δέρας.
Έπρεπε λοιπόν να δέσει μαζί δύο ταύρους με χάλκινα πόδια και πύρινη ανάσα και να οργώσει με αυτούς το χωράφι.
Να σπείρει δόντια δράκου και να σκοτώσει τους γίγαντες που θα φύτρωναν.
Ο Ιάσονας με τη βοήθεια της μάγισσας Μήδειας, της κόρης του Αιήτη, κατάφερε να δέσει τους δύο ταύρους, να οργώσει το χωράφι και να σπείρει τα δόντια δράκου. Τότε πετάχτηκαν από τη γη οπλισμένοι γίγαντες και τον κύκλωσαν. Ο Ιάσονας έριξε μια μεγάλη πέτρα ανάμεσά τους και τότε οι γίγαντες άρχισαν να χτυπιούνται μεταξύ τους μέχρι που σκοτώθηκαν όλοι.
Ο Αιήτης , όμως, δε σκόπευε να του δώσει το χρυσόμαλλο δέρας. Τότε ο Ιάσονας είπε στους Αργοναύτες να περιμένουν στο πλοίο και όταν βράδιασε μαζί με τον Ορφέα και τη Μήδεια πήγαν στο δάσος του Άρη 
Η Μήδεια έριξε ένα μαγικό υγρό στα μάτια του δράκου κι ο Ορφέας έπαιξε γλυκά τη λύρα του. Ο δράκος αποκοιμήθηκε κι ο Ιάσονας άρπαξε το δέρας.
Η αρπαγή του χρυσόμαλλου δέρατος

Έτρεξαν όλοι στην Αργώ κι έφυγαν από την Κολχίδα.Όταν επέστρεψαν, ο Ιάσονας έδωσε το δέρας στον Πελία αλλά αυτός δεν κράτησε το λόγο του και δεν του έδωσε το θρόνο. 
Ο Ιάσονας δίνει το χρυσόμαλλο δέρας στον Πελία

Ο Ιάσονας παντρεύτηκε τη Μήδεια και πήγαν στην Κόρινθο. Αφιέρωσαν την Αργώ στον Ποσειδώνα και σε ανάμνηση της Αργοναυτικής εκστρατείας γίνονταν αγώνες προς τιμή του.Όταν ο Ιάσονας γέρασε και βρισκόταν μια μέρα στην Αργώ, έπεσε ένα ξύλο από το κατάρτι και τον σκότωσε. Το ταξίδι της επιστροφής των Αργοναυτών δεν ήταν εύκολο. Έμελλαν μάλιστα κατά την επιστροφή τους να πάθουν πάμπολλες συμφορές και να διασχίσουν ατελείωτες θάλασσες και ποταμούς. Διέσχισαν μάλιστα και μια πολύ μεγάλη απόσταση έχοντας την Αργώ στους ώμους τους, πριν φτάσουν με τη βοήθεια του θεού Τρίτωνα ξανά στη Μεσόγειο Θάλασσα. Αλλά και πάλι περιπλανήθηκαν και αντιμετώπισαν πολλούς κινδύνους, πριν καταφέρουν να επιστρέψουν στην Ιωλκό.
Ο χάρτης με το ταξίδι των Αργοναυτών

Οι Αργοναύτες που συμμετείχαν στην Αργοναυτική εκστρατεία

Αυτά λέει ο μύθος για το ταξίδι των Αργοναυτών. Το ταξίδι αυτό, όπως και όλοι γενικά οι μύθοι εκείνης της εποχής, παραδίδονται και με άλλη, διαφορετική, μορφή. Η αλήθεια είναι ότι οι αρχαίοι έλεγαν αυτούς τους μύθους για να αναφερθούν στις δυσκολίες της εποχής εκείνης, ιδίως σε μακρινά ταξίδια αλλά και στο να εξυμνήσουν τα κατορθώματα σπουδαίων ανθρώπων που τους θεωρούσαν προγόνους, τους ονόμαζαν ήρωες και τους λάτρευαν σαν τους θεούς...

19 Δεκεμβρίου 2011

Εξασκηθείτε στα ισοδύναμα κλάσματα

Ισοδύναμα κλάσματα


Οι κλασματικοί αριθμοί που έχουν διαφορετικό αριθμητή και διαφορετικό παρονομαστή ο ένας από τον άλλο, αλλά έχουν ίση αξία, ονομάζονται ισοδύναμα κλάσματα.
Παράδειγμα:

Και στα τρία παραπάνω όμοια σχήματα έχουμε χρωματίσει το ίδιο μέρος παρόλο που δεν έχουν τον ίδιο κλασματικό αριθμό. Έτσι λέμε ότι τα παραπάνω κλάσματα είναι ισοδύναμα και τα συμβολίζουμε έτσι:


Παράδειγμα με το ευρώ:



Τι μέρος του ενός ευρώ είναι ένα νόμισμα των 50 λεπτών;

Τι μέρος του ενός ευρώ είναι 5 νομίσματα των 10 λεπτών;

Τι παρατηρούμε;


Τονισμός μονοσύλλαβων λέξεων ή - πού - πώς

Σε κάθε λέξη που έχει δύο ή περισσότερες συλλαβές υπάρχει μια συλλαβή που προφέρεται πιο δυνατά από τις άλλες. Η συλλαβή αυτή παίρνει ένα σημαδάκι που λέγεται τόνος ( ΄ ) .
Ποιες λέξεις τονίζονται;
Κάθε λέξη που έχει δύο η περισσότερες συλλαβές παίρνει τόνο. Π.χ.: δένω, παραμύθι
Καμιά πολυσύλλαβη λέξη δεν τονίζεται πιο πάνω από την προπαραλήγουσα. Π.χ.: ερώτηση
Προσοχή: Οι λέξεις που τονίζονται στην προπαραλήγουσα παίρνουν δύο τόνους όταν συνοδεύονται από τους αδύνατους τύπους της προσωπικής αντωνυμίας. Π.χ.: Πήγαινε στο δωμάτιό σου.
Ποιες λέξεις δεν τονίζονται;
Οι μονοσύλλαβες λέξεις δεν τονίζονται.
Π.χ.: και, τι, το ,θα, για, φως

Εξαιρούνται:
- Οι ερωτηματικές λέξεις «πού» και «πώς», οι φράσεις «πού και πού» και «πώς και πώς» και ο διαζευκτικός σύνδεσμος «ή».
- Οι λέξεις που γράφονται ολόκληρες με κεφαλαία γράμματα.

   Π.χ.: ΑΘΗΝΑ, ΙΣΟΤΗΤΑ
Πού μπαίνει ο τόνος;
- Ο τόνος μπαίνει πάνω από φωνήεντα, ποτέ πάνω από σύμφωνα.
  Π.χ.: κοπάδι, λαγός
- Όταν το πρώτο γράμμα μιας λέξης είναι κεφαλαίο, ο τόνος μπαίνει αριστερά και πάνω από το κεφαλαίο γράμμα.            

  Π.χ.: Ήρα, Άννα
- Στους διφθόγγους ο τόνος μπαίνει πάνω από το πρώτο φωνήεν.

  Π.χ.: νεράιδα, κορόιδο, κελάηδησε
- Στους καταχρηστικούς διφθόγγους ο τόνος μπαίνει πάνω από το δεύτερο φωνήεν.

  Π.χ.: δουλειά, πιάνω, μοιάζω
-Στους συνδυασμούς αυ και ευ ο τόνος μπαίνει πάνω από το δεύτερο φωνήεν.           

  Π.χ.: αύριο, εύκολα
- Στα δίψηφα φωνήεντα ο τόνος μπαίνει πάνω από το δεύτερο φωνήεν.
  Π.χ.: είμαι, λουλούδι, παίρνω, οίνος

Η Αργοναυτική εκστρατεία 2

Η Αργοναυτική εκστρατεία 1

18 Δεκεμβρίου 2011

Εξασκηθείτε στα κλάσματα

Οι κλασματικές μονάδες και οι απλοί κλασματικοί αριθμοί

Κλασματικοί αριθμοί
Παραδείγματα κλασματικών αριθμών:

Στο τελευταίο σχήμα παρατηρούμε ότι οι κλασματικοί αριθμοί που έχουν ίδιο αριθμητή και παρονομαστή είναι ίσοι με την ακεραία μονάδα.

Πχ:
Στο διπλανό σχήμα έχουμε χρωματίσει και τα 6 κομμάτια του ορθογωνίου. Το έχουμε δηλαδή χρωματίσει όλο. Οπότε μπορούμε να πούμε ότι ισούται με τη μονάδα (1).

Προσοχή: Αν μου δώσουν ένα σχήμα σαν αυτό:

και μου πουν να χρωματίσω το image ενώ το σχήμα είναι χωρισμένο σε 4 κομμάτια θα πρέπει να σκεφτώ έναν τρόπο να το ξαναχωρίσω σε 2 κομμάτια. Δηλαδή:

Έτσι θα το έχω χωρίσει σε δύο κομμάτια και θα μπορώ να χρωματίσω το image. Δηλαδή:

Θυμήσου αυτά που είχαμε δει από το skoool.gr. Κάνε κλικ εδώ.

Τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς στη ζωή μας

Δραστηριότητες
Παρατήρησε με προσοχή τις παρακάτω μέσα συγκοινωνίας και σκέψου ποιες θετικές και ποιες αρνητικές συνέπειες έχει η χρήση τους.

Πότε χρησιμοποιούμε καθένα από τα παραπάνω μέσα;

Δείτε επίσης :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό!

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό! on PhotoPeach

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων!

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων! on PhotoPeach

Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς!

Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς! on PhotoPeach

Τα απίθανα τριτάκια στο Δισπηλιό !

Τα απίθανα τριτάκια στο νεολιθικό οικισμό του Δισπηλιού στη λίμνη της Καστοριάς (8-6-2012) on PhotoPeach

Τα απίθανα τριτάκια παίζουν Καραγκιόζη!

O Καραγκιόζης και η κυρά Παχυσαρκία on PhotoPeach